Je hebt eerder gelezen dat je om een succesvolle website te hebben eerst een duidelijke internet strategie moeten hebben.
Maar een succesvolle website bouwen is niet makkelijk, maar willen we dat wel?
Tja, dat willen we allemaal wel, nietwaar, zelf een succesvolle website bouwen of laten bouwen natuurlijk.
Maar daar komen toch een aantal zaken bij kijken…
Wat is eigenlijk een succesvolle website?
– Een site die veel bezoekers trekt? Dat doen sexsites ook….
– Een site die veel informatie verstrekt? Dat doen nieuws sites ook….
– Een site met veel foto’s en afbeeldingen? Die vindt u ook op fotoblogs…
Voor mij geldt dat een website succesvol is als hij gevonden wordt door de doelgroep waarvoor hij gemaakt is en dat die doelgroep datgene vind waarnaar het op zoek is.
Maar het belangrijkste is of de site voldoet aan zijn doelstelling!, ofwel voldoet de site aan de verwachtingen die de bouwer eraan verbonden heeft.
Optimalisatie
Hier gaan we kijken wat jij zelf aan je website kunt verbeteren om ervoor te zorgen dat deze zoekmachine vriendelijk wordt en aan welke onderdelen je extra aandacht moet besteden om je positie in de zoekmachines te verbeteren.
Voor sommige van jullie is dit het gedeelte waar je naar zocht, maar als je eerdere adviezen over het structuren van je site en het vinden van de juiste zoektermen nog niet gelezen hebt in het deel ‘Ken uw markt’ dan is dit het moment om dit wel te doen.
De samenhang tussen dat en dit deel is dusdanig groot dat ze er voor kunnen zorgen dat je bezoekers waardering van gemiddeld naar goed, of zelfs zeer goed kan gaan.
Promotie
Hieronder verstaan we het promoten van je site bij de verschillende zoekmachines, dit is een combinatie van webpromotie, verbetering van uw website om deze zoekmachine vriendelijk te maken, maar ook off-site onderwerpen komen aan de orde.
Hoe breng je de URL van je pagina’s onder de aandacht?
Waar zet ik het adres van de website allemaal op?
Tips over het inzetten van marketing artikelen en budgetten, zoals het kopen van gesponsorde links in search enigines zoals Google Adwords.
Meten is weten
Zoals bij zoveel dingen moet u wel weten waarover je praat.
Een stuk analyse software of online statistieken over bezoekers, hun beweging door de site, websites die naar je linken.
Hoe word je site gevonden en via welke zoekmachines is niet alleen van belang voor de analyse van de performance van je site, maar ook voor het goed inzetten van je promotie budget.