Ik was net een post aan het lezen op de Blog van Bruce Clay over het optimaliseren van een website alleen voor Google.
De post over “Search Engine Optimization is not Google Optimization” is een goed artikel over het feit dat de meeste zoekmachine optimaliseerders alleen nog maar optimaliseren voor Google.
Het verkrijgen van een goede pagerank (PR) is daarbij het ultime doel..
Een goede pagerank is niet het enige dat telt
Ik mijn beleving, en ook die van Lisa Barone die de post schreef, is dat de inhoud van de site het belangrijkste is.
Wat je verder doet om de site Zoekmachine vriendelijk te maken en daarna te optimaliseren moet gebaseerd zijn op de inhoud.
Een site met minimale inhoud zoals alleen een overzicht van artikelen die geleverd worden zonder goede omschrijvingen of minimaal een pagina met teksten over die artikelen zal bijzonder moeilijk zijn om die goed in de zoekmachines te krijgen.
Een site met goede inhoud voor de bezoekers hoeft minder moeite te doen om langdurig goed te kunnen scoren in Google, Bing, Yahoo, ASK en nog vele anderen.
Het belangrijkste advies is dus weer eens dat Inhoud een site bouwt, niet de optimalisatie.
“As my second favorite Bruceism tell us: “It is not the job of search engine optimization to make a pig fly. It is the job of the SEO to genetically reengineer the Web site so that it becomes an eagle”
Probeer dus een wat andere zoekmachines en kijk hoe je daar gevonden wordt…
Misschien wordt het tijd te gaan kijken naar je gebruiker in plaats van naar Google.