Ken je je klanten?
Of liever gezegd, weet je wie je potentiele klanten zijn?
Wat we hier gaan doen is een uitgebreide analyse van de markt die je wil bedienen en hoe je die kunt benaderen en wat je aan SEO kunt doen daarmee.
Verplaats je in je klanten
Allereerst schrijf je op wat voor klanten je wilt hebben.
Het maakt voor je website nogal een verschil of je bijv. bezoekers wilt krijgen die zoeken op "Geluidsapparatuur" of die de zoekterm "HIFI Audio equipment" gebruiken.
Ja, ik weet het het is een overtrokken voorbeeld, maar het maakt geloof ik wel duidelijk waar je op moet letten.
Als bepaalt hebt voor welke doelgroep je gaat, dan is de eerste stap het vinden van de juiste zoekwoorden die mensen gebruiken, of juist niet gebruiken.
Op basis daarvan maak je dan een lijst van "keywords" die je in de teksten op je site gaat gebruiken.
Dit is dus al de basis voor het optimaliseren van de vindbaarheid van je site, dus doe dit zo goed en uitgebreid mogelijk.
Je bedenkt eerst voor jezelf, "waar zou ik naar zoeken" als het over je eigen produkt gaat.
Zoekwoord analyse
Vervolgens ga je naar de Overture Keyword Selector Tool en vul je die woorden een voor een in….
Per zoekzoord of zoekterm krijg je een lijst met het aantal keren dat er op de op Overture gebaseerde zoekmachines de afgelopen maand op die term gezocht is.
Maar ook de gerelateerde zoekopdrachten ! Selecteer er hier ook een aantal van die genoeg keer ingevoerd zijn en bij je product of dienst passen.
Doe hetzelfde nog een keer, maar dan met de Google Keyword Tool , vul het woord in en klik op de button ‘get more Keywords’ zet de data selector op ‘ Keyword popularity’ en sorteer op "Search volume".
Goed, alles netjes opgeschreven dan kunnen we nu de volgende stap nemen voordat we de zoektermen die we willen gaan gebruiken echt gaan uitzioeken.